2007. november 14., szerda

Kelemen Hunor blogján "eltűnő" megjegyzések ...

Bár ma nem akartam többet írni, arra lettem késztetve, hogy mégis megtegyem. Ma délután írtam pár sort Kelemen Attila RMDSZ képviselő blogjára, amelyben leírtam eme blog indulását és megadtam a linket. Ez az itteni első bejegyzésem után történt 1-2 perccel. Most 2 perce néztem rá a blogra, és meglepetten tapasztaltam, hozzászólásom eltűnt... Talán zavarja a képviselő urat, hogy ide írok? És nem az Ő szájíze szerint? Talán gondoskodni kellett volna róla az elmált tizenév alatt, hogy ne így tegyek.

Ismételten beírtam a képviselő úr blogjára (2x) a következőket:
1.
Érdekesnek találom, hogy a délutáni hozzászólásom már nincs a helyén… Más is járt így?
2.
Csak annyi állt benne, hogy megfogadtam "PARTIUMI" tanácsát és indítottam egy tényfeltáró blogot... na meg a link... http://erdelyi-politika.blogspot.com/
Talán megint eltűnik... Akárcsak az RMDSZ, amikor számadást kell adni!

TALÁN MOST OTT IS MARAD!

Miért nehezítik meg a hazai tankönyvírók gyermekeink életét?

Kérdezem, miért jó, hogy gyermekeink jobban meg kell szenvedjenek az iskolában, mint az anyaországiak vagy a többi Kárpát medencében tanuló diák?

Tudom, hogy számos különbség van az oktatásban, hiszen a két nagyobbik lányom Magyarországon kezdte az iskolát, de az nem ok arra, hogy az értelmesen elmagyarázott feladat helyett szimbólumok és jelek "magolása" nélkül nem lehet pl. mértant tanulni. Példaképpen idézek egy tanulmányból:

A szaknyelvi „különfejlődés” egy példája dr. Orbán Béla, kolozsvári ny. egyetemi tanár gyűjtéséből. Magyarországi geometriai feladat­gyűjteményből idézünk:

Derékszögű háromszög befogói felé rajzoljunk négyzeteket. Kössük össze az átfogó két végpontját a szemközti négyzet távolabbi szögpontjával. Igazoljuk, hogy ezek az összekötő vonalak a befogókból egyenlő darabokat metszenek le a derékszög csúcsa mellett.

Ugyanez a feladat „romániai magyarul”:

Egy A-ban derékszögű ABC háromszög AB és AC befogóira mint oldalakra, a háromszögön kívül, felvesszük az ABDE és ACFG négyzeteket. Ha {M} = AB DC és {N} = AC BF, igazoljuk, hogy AM = AN.”

Az idézett két feladat ugyanarról szól, és matematikai szempontból egyik sem hibás. Ha az Erdélyben kiadott magyar nyelvű feladatgyűjtemény magyarországi vagy más régióbeli kisdiák kezébe kerül, valószínű, hogy azt nem fogja megérteni, mert a romániai matematikaoktatásban a szöveg helyett a szimbólumok és betűjelek dominálnak.

Talán változást hoz végre az EU a kissebségpolitikában...

Bár jelenleg a felvidéki magyarok ügye volt most terítéken, ez precedens értékű lehet majd az erdélyi magyarság számára is. A magyarországi EP-képviselők fontos áttörésként értékelték, hogy az Európai Parlament egyik szakbizottsága története során első alkalommal tűzte napirendjére hétfőn a hagyományos nemzeti kisebbségek jogainak érvényesülését az Európai Unióban. Az állampolgári, igazságügyi és jogi bizottságban lényegében magyar kezdeményezésre megtartott vitán időnként kölcsönös vádaskodásoktól sem mentes heves szópárbaj bontakozott ki a magyar (köztük elsősorban szlovákiai magyar) és a nagy erőkkel felvonuló szlovák és őket a Benes-dekrétumok ügyében teljes mellszélességgel támogató cseh képviselők között.

Cavada és az ülést követően Gál Kinga is hangsúlyozták, hogy a mostani vitának folytatása lesz a bizottságban. A magyar képviselő nagy előrelépésnek nevezte, hogy ezentúl tartósan napirenden tartják majd a kisebbségi kérdéseket. Arról is szó van, hogy a szakbizottság megkeresi majd az alapvető jogok Bécsben székelő ügynökségét, hogy a felvidéki magyarság problémáit is beleértve vizsgálja meg a nemzeti kisebbségek helyzetét, tekintettel a diszkrimináció problémájára. Jean-Marie Cavada bizottsági elnök pedig Franco Frattini illetékes biztoshoz fordul további információért és véleményért a kisebbségek ügyében. Gál Kinga fontosnak látta hangsúlyozni, hogy nem Benes-dekrétumok megbélyegzéséről van szó, hanem arról, hogy a kisebbségek nem lehetnek másodosztályú állampolgárok országukban, ez ugyanis az uniós alapelvekbe ütközik. Kósáné Kovács Magda szerint ebből a szempontból is új helyzetet teremt majd, ha életbe lép a Reformszerződés, mert az attól kezdve hivatkozási alap lesz a nemzeti kisebbségek jogaiért való kiállás számára. Ennek hiányában eddig ugyanis csak „kapcsolt sérelmek” alapján lehetett eljárni ilyen ügyekben.

Támogatja vagy nem az RMDSZ a magyar nyelvű oktatást Erdélyben?

Szerintem nem támogatja, mert ha támogatná, tett volna arról, hogy ne kerüljön a szenátus elé (elkerülve a hallgatólagos jóváhagyást) olyan törvénytervezet, mely jogfosztó miránk, az erdélyi magyarokra nézve.

"A romániai magyarság aggódik az új román tanügyi tervezet miatt, amely megkülönböztető rendelkezéseket tartalmaz. Az új jogszabály nem tenné lehetővé az anyanyelvű zenetankönyvek alkalmazását sem."

A tervezet ellen csak a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége (RMPSZ) tiltakozott, az RMDSZ nem vagy fogalmazzunk úgy nem nyagyon... Az RMPSZ elnöke, Lászlófy Pál szerint a dokumentum nem biztosít megfelelő feltételeket a kisebbségi általános iskolai és gimnáziumi oktatáshoz, és diszkriminatív rendelkezések vannak benne, jóllehet a tervezet kidolgozását éppen az európai uniós jogharmonizáció követelte meg. Ennek ellenére a még érvényes jogszabály jobb körülményeket teremt a kisebbségi oktatásnak. Lászlófy elfogadhatatlannak tartja azt a tervezett rendelkezést, hogy a kisebbségi iskolákban az igazgatói állás betöltéséhez a pályázónak a román nyelvvizsgát is le kell tenniük. Ugyanakkor a tervezetben már nem szerepel a kitétel, amelynek megfelelően a vegyes iskolák vezetőségében szavatolni kell a nemzetiségek arányos részvételét. Kimaradt belőle az is, hogy a történelemoktatásnak tükröznie kell a kisebbségek történelmét, és kikerült a szövegből egy másik fontos pont is, amely különféle tantárgyak anyanyelven történő oktatását is garantálta. Végül a dokumentum nem teszi lehetővé az anyanyelvű zenetankönyvek alkalmazását sem. Ha a parlament a jelenlegi formájában szavazza meg, akkor a döntés csak rontana a kisebbségi oktatás amúgy sem rózsás helyzetén.

Egyszóval hol van az RMDSZ ilyenkor, aki álltítólag értünk harcol a parlamentben? Nem is gondol arra, hogy az ilyen "ki nem állok azokért, akik megszavaztak" húzásoknak köszönhető, hogy 1990-től 2004-ig csupán 400 ezerrel csökkent a rájuk szavazók száma. Talán az ilyen diszkriminatív törvények megakadályozásával javíthatna a megítélésén a párt.

Iskola Alapítvány vagy inkább Iskola ellenes Alapítvány??? Mit szól(na) mindehez az RMDSZ, ha nem az ő kampányérdekeit sértené jónéhány kérdésem

És itt az első témám:
(Ez a két szöveg idézve van a Kelemen Hunor blogjáról, ahová nov. 12-én tettem fel.)

1.
Az én véleményem meg az, hogy az RMDSZ saját maga osztja meg a szavazóit. Hazugságokkal, hamis ígéretekkel. Hogy mikre gondolok? Konkrét dolgokra… Olyan ígéretekre melyek mindannyiunkat érintenek, függetlenül, hogy az RMDSZ-t vagy a MPSZ-t szimpatizáljuk. Egy szónak száz a vége, térjünk a konkrétumokra. Ma november 11. van és még pénzt nem adott az Iskola Alapítvány (mely az RMDSZ alapítása), bár a zöld számon érdeklődve azt mondták kerek 3 hete, hogy 2 hete elküldték részemre az értesítő levelet. Érdekes 5 hét alatt még nem ért el hozzám. Megjegyzem én bankkártyára kértem, és mégis postán fogom kapni (állítólag). Ilyen módon csupán pár héttel jutok később hozza a pénzhez, és ha hozzá tesszük eme időtartamhoz azt a pár hetet, amit elhazudtak, az már pár hónap. Nem beszélve a tavalyi és tavalyelőtti pályzatokról, amikor szintén csúszott hiba a kifizetésbe “tiszta vélatlenül”. És bár elismerik telefonon, hogy elvileg értünk, a pályázókért van az alapítvány, ennek ellenkezőjét bizonyítják folyamatosan. Mindenesetre, ha a héten nem érkezik meg a pénz, szándékomban áll kis port kavarni a médiákban, így EU-parlamenti kampány előtt. Tudom, hogy szükségünk van magyar képviseletre az EU parlamentben, de nem ezekre a hazudozós alakokra, akik elfelejtik, amit választások előtt ígérnek a választóknak. Illetve olyant ígérnek, amit könnyedén betarthatnának, de mégsem. Kérdezem én a kb. 60 ezer megítélt és a médiákban olvasható közlemény szerint csak október végén és nem október elején elutalt pénznek mennyi a kamatja 1 hónapra? És mi lett azzal a pénzzel? Ha támogatást kér az RMDSZ, kérje nyiltan, ne önkezűen, önkényesen vegye el azt. Vagy ha kér nem kap eleget? Vajon miért? Talán lehet, hogy egy ilyen “szerződésnek” két oldala van. És az egyik szerződő fél, amely ebben az esetben nem az erdélyi magyarság nem igazán tartja be a szerződésben ígérteket… Akkor meg nem kell csodálkozni, ha nincs meg a megfelelő támogatás. Apropó: miért nem tudja egy politikailag független alapítvány adni ezt a pénzt??? Az volna a korrekt. De hát az nem kedvezne az RMDSZ-nek. De térjünk el más témára is, és mielőtt megteszem pontosítok még valamit a félreértések elkerülése végett: 4 gyerekem van, és azért költöztünk haza Magyarországról, ahol éltünk és két kisebbik gyerekünk született, hogy ne fogyjon a magyarság Erdélyben. A négy gyerekből három jogosult a támogatásra, de nem ez a lényeg, hanem az elv. Hazatérésért, pontosabban az “otthonmamadás” elve az, amit évek óta az RMDSZ hangoztat, de nem tesz semmit az esetleg több gyereket vállaló magyar családokért. Még azt sem adja időben, amit nem Ü, hanem a magyar kormány ad! Visszakanyarodva, másrészt ez az elv teljesen ellentétes az EU “szabad mozgás és szabad munkavállalás elvével”, de ezt senki sem akarja elismerni. Most kb. 2 éve mikor pont az otthonmaradást kérdőjelezte meg a férjem egy Duna TV-ben menő műsor alatt, MArkó Béla RMDSZ elnök nem tudott mit mondani erre az ellentmondásra… Kíváncsi vagyok ezután miként lesz tovább az állásfoglalás. Azt jó lenne megérteniük a puha bársonyszékben ülő politikusoknak, hogy még a 10%-át sem tették meg annak, hogy itthon tartsák a magyarságot, és nem egy, nem két barátunkkal gondolkozunk, hogy ha nem változik a közeljövőben semmi kézzelfogható (leszámítva Borbély László ténykedését, amely eredménye érződik Székelyföldön) ájra elhagyjuk Erdélyt. Kérdezem én ki veszít, ha a nagycsaládos magyarok elmennek? És ki nyerhetne, ha tenne azért, hogy ne menjenek el? Gondolom kérdésem költői kérdés marad… még ha lényegretörő is.

2.
Ja és még valami… Kíváncsi vagyok így kampány előfutárként, hogy hatna egy kis TV műsor az Iskola Alapítvány működéséről és az RMDSZ ténykedéséről a háttérben. Nem lenne meghívva csak néhány sokat hintáztatott szülő. Olyan is, aki elvei miatt tart rá igényt, de olyan is, akinek ez egy ÓRIÁSI segítség (lenne, ha időben érkezne, pl. a szeptemberi iskolakezdés előtt…) ez a támogatás.

Üdvözlök mindenkit a blogomon

El kell mondanom, eredetileg csak a Kelemen Hunor RMDSZ politikus blogjára akartam írni egy problémáról. Miután megtettem, javasolták, hogy a témában nyissak tényfeltáró blogot, és akkor jött az ötlet, hogy nem csak az adott témában lehetne tényfeltárást végezni, hanem nagyon sok, az erdélyi magyarságot érintő dologban. Ennek a döntésnek az eredménye, hogy TE, kedves látogató, olvasod ezeket a sorokat.